Filter op:
-
Nieuws
Project ‘Meten is beter weten’: tevredenheid en optimaliseren EPD gebruik
Onder het mom van ‘meten is beter weten’ is er een grootschalig onderzoek gestart onder zorgprofessionals die werkzaam zijn bij het Erasmus MC. Het doel is het meten van tevredenheid over het epd van Chipsoft in combinatie met het analyseren van data over het gebruik van het epd. De gedachte is dat als de zorgverlener voldoende kennis heeft over het optimaal gebruik van het epd de tevredenheid hoger is dan wanneer dit niet het geval is.Publicatie datum: 13 november 2019 -
Nieuws
Van data naar informatie
Van den Broek: "We zijn klaar, goed georganiseerd en alles staat discreet vast." Het belooft een strak verhaal te worden. Van den Broek vervolgt: "Bij ons begon het bij de vraag 'hoe maak je van data informatie?' Ons uitgangspunt was het zorgproces en de vraag 'hoe leg je data voor kwaliteitsindicatoren vast aan de bron'. Wij hebben dat aangepakt door de klant (patiënt) centraal te stellen."Publicatie datum: 13 november 2019 -
Nieuws
BgZ in de praktijk
Het belangrijkste dat Langenhuysen de toehoorders tijdens de programmadag meegeeft is dat Radboudumc al heel ver is, maar dat ‘niemand’ dit weet. In de ziekenhuizen in de regio weten ze het niet of onvoldoende, terwijl de medische samenvatting in de regio beschikbaar is. Tijd voor marketing inspanningen is haar boodschap.Publicatie datum: 13 november 2019 -
Nieuws
De koppeling van Registratie aan de bron met Waardegedreven Zorg en Kwaliteitsregistraties
Wat is er nodig om zorgprofessionals te motiveren om eenduidig te registreren? Geef ze een dashboard met informatie dat gebaseerd is op door hun ingevoerde data in het epd en en laat ze zichzelf afvragen of het klopt wat er staat. Klopt het? Dan klopt de data. Zie je gekke dingen? Dan moet je terug naar de bron; de ingevoerde data in het epd.Publicatie datum: 13 november 2019 -
Nieuws
Amsterdam UMC en KLAS onderzoeken epd tevredenheid
Amsterdam heeft in samenwerking met onderzoeksbureau KLAS, the Arch Collaborative, onderzoek gedaan naar tevredenheid in het gebruik van Epic. Het doel is te weten te komen hoe er wordt gewerkt met het epd; of het efficiënter kan en of mensen tevreden zijn.Publicatie datum: 13 november 2019 -
Nieuws
It's so hard when it doesn't come easy
Saskia de Jong is roadmap trekker in Groningen en vertelt: "Dan heb je net een epd geïmplementeerd en moeten er ‘ineens’ standaarden ingevoerd worden. Dan moet je uitleggen dat je met slechts het invullen van open velden in de epd nog niet met ‘de buren kunt praten’. Dus wat moet je doen?"Publicatie datum: 13 november 2019
NB Het programma Registratie aan de bron eindigde op 14 april 2022. De informatie op deze site wordt niet meer bijgehouden. Alle tools en praktijkverhalen zijn en blijven beschikbaar op Amigo!, het kennisplatform van Nictiz.
Ga hier naar Amigo!